Guide - Sociala media

Här ger vi tips och råd om hur ni som utställare når ut via sociala medier. När Sverigedagarnas logotyp används av många blir igenkännings- och spridningseffekten stor och tillsammans drar vi ännu fler besökare till eventet. Genom att använda Sverigedagarnas logotyp i er marknadsföring visar ni att ni är del av ett stort event. Vi vill tillsammans förstärka upplevelsen inför och under Sverigedagarna genom framförallt allas engagemang i sociala medier.

Tips på hur du sprider din medverkan på Sverigedagarna i dina egna mediekanaler:

1. Tagga alltid @sverigedagarna på instagram för att öka räckvidd.

2. Inte fler än 6 stycken hashtags på instagram, annars kan de upplevas som spam (tänk på vad din bild vill säga och utgå från vad din målgrupp skulle kunna söka på för att hitta din bild så enkelt som möjligt.)

3. Exempel på hashtags (kopiera gärna) #skärgårdsmässan #grillmässan #veteranbåtsfestivalen #upplevsverige #satsapåsverige #sverigedagarna

4. Facebook: Välkommen till @sveigedagarna på Djurgården 24 - 26 maj 2019. Besök www.sverigedagarna.se för mer information.
(tagga oss med ett @ först)

Instagram: Välkommen till @sveigedagarna på Djurgården 24 - 26 maj 2019. Besök www.sverigedagarna.se för mer information. #veteranbåtar #sverigedestinationer #hantverk #djurgården (tagga oss med ett @ först)